Son Konular

  • Hz. Ali'nin İhlası (Mesnevi)

    Etiketler: , , 0 yorum

    Hz.  Ali savaş sırasında, altına aldığı bir düşmanı öldürmek üzereydi. Tam o sırada, düşmanı yüzüne tükürdü. Bunun üzerine Hz. Ali düşmanını bıraktı,
    öldürmekten vazgeçti. Ayağa kalktı. Düşmanına, ''Seni  bağışlıyorum,  serbestsin''  dedi.  Düşmanı olan savaşçı bu duruma şaşırarak, ''Beni öldürmekten seni vazgeçiren sebep nedir?'' dedi. Hz. Ali  şöyle cevap verdi: ''Kılıcımı Allah yolunda ve O'nun rızâsı  için kullanırım. Nefsim için değil. Sen savaşırken yüzüme  tükürünce,  nefsime ağır  geldi.  Sana kızdım.  O kızgınlıkla  seni  öldürseydim,  nefsimin  intikamını  almış olacaktım. Allah için öldürmüş olmayacaktım.'' Hz.  Ali'nin düşmanı bu sözleri duyunca gönlünde Hakk'ın nuru  parladı ve imana geldi. Bu olay üzerine, o yiğidin kabilesinden elli kadar kişi de müslüman  oldu. Bu asil ve ince davranış, insanları İslâm'la şereflendirdi.
    ***
    İhlâs ve sevgi kılıcı, çelik kılıçtan daha keskindir. Orduları dize getirir. Peygamber Efendimiz buyuruyor: ''Kim Allah için sever, Allah için  öfkelenir, Allah için verir, Allah için vermezse, şüphe yok  ki, o müminin imanı kemal bulmuştur'' (Feyzü'l-Kadîr, 4/29).

    Bu Konuya Hiç Yorum Yapılmamış; "Hz. Ali'nin İhlası (Mesnevi)"

    Bu Konuya Yorum Yapın